Sony E-Mount Lenses Field Test - English

Categoria: English Pubblicato: Martedì, 01 Ottobre 2013 Scritto da Donato Chirulli

Text and images by Donato Chirulli

We’ve focused on Sony NEX5 and NEX7 lately and as you may read (NEX 5 - NEX 6) we were impressed by quality and performances of both cameras.

We didn’t have the opportunity to test them with top quality lenses and we wondered what results we would have got with better lenses. Such cameras deserve to be paired with high quality lenses in order to get the best from their sensors and processors. We all know that CSC users tend to have the best image quality and often they decide to switch from their massive and heavy reflex gear to such small cameras. Sometimes it is just slowed done by the lack of a complete set of quality lenses capable of satisfying user's needs. We were excited when finally Sony decided to give us the opportunity to try two of their top quality lenses. Two lenses that may be really useful in day to day use as their focal range is one of the most used.

 

The first one is the Zeiss Sonnar 24mm F1,8 (equivalent to a 36mm on 35mm format). The second one is the wide angle zoom lens 10-18mm F4 OSS (equivalent to a 15-27mm lens on 35mm format).

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Nikon 1 System - Test sul Campo

Categoria: Prove corpi macchina Pubblicato: Domenica, 28 Luglio 2013 Scritto da Donato Chirulli

Testo e Foto di Donato Chirulli

E’ sempre maggiore, attualmente, l’interesse degli appassionati verso i sistemi CSC. Fotocamere in genere leggere, non molto ingombranti, silenziose, ma nel contempo prestazionali e versatili. Quasi tutte le maggiori case produttrici hanno risposto a questa richiesta del mercato, immettendo in commercio sistemi dall’impostazione molto diversa gli uni dagli altri: chi ha optato per il gusto vintage, chi si è mantenuto su linee piuttosto tradizionali, chi invece, ha puntato sull’aspetto avveniristico e fuori da ogni schema. Ad un occhio poco esperto, alcune non sembrano nemmeno fotocamere “serie”, ma stravaganti compatte dai colori variabili e dalle forme più strane. Ciò che invece accomuna queste fotocamere, è il contenuto tecnologico molto avanzato e la diversificazione dei modelli, per offrire diversi livelli di prestazioni per altrettanto differenti livelli di prezzo. Ogni casa produttrice ha seguito una sua filosofia e si va dai sensori Micro 4/3 ai Full Frame, passando per quelli da 1” e agli Apsc. Naturalmente, anche un colosso come Nikon ha voluto dire la sua in questo campo, dando vita al sistema Nikon 1. Un progetto innovativo questo, che in meno di un paio d’anni ha portato alla messa sul mercato delle versioni 1s1 e 1v2, passando per tre generazioni di modelli. Un modello “entry” la prima e il top di gamma, la seconda.

Riflessifotografici ha avuto la possibilità di testarle entrambe, accompagnate da tre diversi zoom e quindi, come al solito, non si è lasciata sfuggire l’occasione di provarle a fondo, nelle più diverse situazioni d’uso. Certo, andare in giro con fotocamere ed obiettivi completamente bianchi e dalle forme non propriamente ortodosse… ci ha fatto perdere una buona dose di autostima professionale, dato che spesso venivamo guardati come principianti alle prime armi, muniti di strani giocattoli fotografici, anche quando stavamo facendo qualcosa di molto serio…. Ma, tant’è, questo è lo scotto che si deve a volte pagare alla nostra passione….. Il buon Max Angeloni, per l’occasione, ha appositamente coniato l’appellativo di Papa-cameras, dato che anche la vettura del Pontefice è tutta bianca e dalla forme…inconsuete. Naturalmente stiamo scherzando….. forse.

The interest towards the CSC cameras is always growing between photo enthusiasts. Lightweight cameras, small, stealthy but at the same time capable of great results and versatility. Almost each camera manufacturer has entered the market, sometimes with great differencies between the various systems: for some the vintage look is the key, maintaining traditional designs and well known interfaces while others, on the other hand, decided to break the rules and move to a more futuristic approach. At a first glance, some CSCs may appear fancy coloured compacts rather than real cameras. What all of these systems share is the advanced technology and the different product lines for different targets. Each manufacturer has its onw philosophy, from Micro 4/3 sensors to full frame ones, from 1” to APSC. Could Nikon stand at the window watching the others? No, of course, and the Nikon1 system demonstrates this. A very innovative design that in less than 2 years brought to life the 1 S1 and the 1 V2, through three different camera's generations. An entry level the first one, a high end camera the second.

Riflessifotografici had the chance to test both, with three different zooms, and of course we didn’t pass on it. To be honest, to go around with all-white cameras and lenses, with an unusual shape, caused us a loss professional self-esteem...many considered us just as beginners with strange toys, even if we were doing a serious shooting. But, you know, this is part of our passion. Max Angeloni, fool as usual, due to the shape and the white colour, called them the “Pope-Cameras”. Needless to say, we’re joking...maybe..

(English version Here)

 

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Test Nikon 1 System

Categoria: English Pubblicato: Domenica, 28 Luglio 2013 Scritto da Donato Chirulli

Text and photos by Donato Chirulli (Translation by Luca Petralia)

The interest towards the CSC cameras is always growing between photo enthusiasts. Lightweight cameras, small, stealthy but at the same time capable of great results and versatility. Almost each camera manufacturer has entered the market, sometimes with great differencies between the various systems: for some the vintage look is the key, maintaining traditional designs and well known interfaces while others, on the other hand, decided to break the rules and move to a more futuristic approach. At a first glance, some CSCs may appear fancy coloured compacts rather than real cameras. What all of these systems share is the advanced technology and the different product lines for different targets. Each manufacturer has its onw philosophy, from Micro 4/3 sensors to full frame ones, from 1” to APSC. Could Nikon stand at the window watching the others? No, of course, and the Nikon1 system demonstrates this. A very innovative design that in less than 2 years brought to life the 1 S1 and the 1 V2, through three different camera's generations. An entry level the first one, a high end camera the second.

Riflessifotografici had the chance to test both, with three different zooms, and of course we didn’t pass on it. To be honest, to go around with all-white cameras and lenses, with an unusual shape, caused us a loss professional self-esteem...many considered us just as beginners with strange toys, even if we were doing a serious shooting. But, you know, this is part of our passion. Max Angeloni, fool as usual, due to the shape and the white colour, called them the “Pope-Cameras”. Needless to say, we’re joking...maybe..

 

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Fujifilm X-M1

Categoria: Prove corpi macchina Pubblicato: Lunedì, 15 Luglio 2013 Scritto da Max Angeloni

Testo e Foto di Max Angeloni

Introduzione

È molto complesso scrivere un articolo o una recensione su uno strumento fotografico, anche dopo averlo provato intensamente per tanto tempo.
È ancora più arduo sintetizzare a parole le prime impressioni ricevute da una macchina fotografica o un obiettivo dopo poche settimane di utilizzo.
Pertanto, quando Fujifilm Italia mi ha incaricato di testare in anteprima la nuovissima X-M1, alfine di riportare le mie impressioni in occasione della conferenza stampa indetta per il lancio ufficiale del nuovo prodotto di Fujifilm, pensavo fosse impossibile visto il breve periodo che avevo a disposizione.

It's really hard to write an article or a review of a photographic tool even after trying it for a long time.
It's even harder trying to summarize in words the first impression on a camera or a lens after just few weeks with it. 
So when Fuji gave me the hard task to test their brand new X-M1 with the intention to bring some fresh opinion to the press conference organized for the release of the camera, i thought it was almost impossible with the short time I had to test it.
(English version Here)

In realtà tutti i miei dubbi sono svaniti come ho preso in mano la nuova “piccoletta”. La X-M1 è in tutto e per tutto una Fujifilm X-Mouth.
Così come ho scritto per la recensione della X-E1, quando due macchine fotografiche condividono il sensore d’immagine, e, in generale, tutta la parte elettronica, le differenze si concentrano sostanzialmente nei dettagli e non sulla qualità d’immagine.
Ed ecco che prendere coscienza della X-M1 è stata cosa semplice.

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Fujifilm X-M1

Categoria: English Pubblicato: Lunedì, 15 Luglio 2013 Scritto da Max Angeloni

Text and photos by Max Angeloni (Translation by Luca Petralia)

Introduzione

It's really hard to write an article or a review of a photographic tool even after trying it for a long time.
It's even harder trying to summarize in words the first impression on a camera or a lens after just few weeks with it. 
So when Fuji gave me the hard task to test their brand new X-M1 with the intention to bring some fresh opinion to the press conference organized for the release of the camera, i thought it was almost impossible with the short time I had to test it.

È molto complesso scrivere un articolo o una recensione su uno strumento fotografico, anche dopo averlo provato intensamente per tanto tempo.
È ancora più arduo sintetizzare a parole le prime impressioni ricevute da una macchina fotografica o un obiettivo dopo poche settimane di utilizzo.
Pertanto, quando Fujifilm Italia mi ha incaricato di testare in anteprima la nuovissima X-M1, alfine di riportare le mie impressioni in occasione della conferenza stampa indetta per il lancio ufficiale del nuovo prodotto di Fujifilm, pensavo fosse impossibile visto il breve periodo che avevo a disposizione.

(Italian version Here)

To be honest all my doubts vanished as soon as I took the camera in my hand for the first time. The X-M1 is in all respects a Fujifilm X-camera. As I already stated at the times of the review of its "middle" sister, the X-E1 when the electronic and the sensor are shared the only differences you may note are just side aspects, details, but the image quality is the same.

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Sony CyberShot DSC-RX100: Appunti di viaggio

Categoria: Prove corpi macchina Pubblicato: Mercoledì, 26 Giugno 2013 Scritto da Max Angeloni

Testo e Foto di Max Angeloni

In principio doveva essere una prova sul campo, lunga e approfondita.
Ma l’annuncio dell’imminente uscita della RX100 MII avrebbe reso il tutto già obsoleto ancor prima che i nostri lettori avessero terminato di leggere la prima parte dell’articolo.
Avevamo pensato di dirottare la recensione nel segmento “Economia Fotografica”. Segmento che utilizziamo per parlare di macchine fotografiche ormai fuori produzione ma che mantengono inalterato la possibilità di regalare infinite soddisfazioni fotografiche.
Ma diamine… una macchina fotografica del genere, a nemmeno da un anno dal suo lancio, non può definirsi uno strumento appartenente al passato.
E allora?

In the beginning it should have been a long, deep field-te.
But the announcement of the imminent release of the RX100 MII would have made this post “old” even before our readers could had read its first part.
We thought we could move this post to the section “Economia Fotografica”, a section dedicated to the “oldies but goodies”. But…hell! this camera, less than a year after its release, cannot be considered an oldie.      So what?! (English version Here)

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Sony CyberShot DSC-RX100: travel notes (English Version)

Categoria: English Pubblicato: Mercoledì, 26 Giugno 2013 Scritto da Max Angeloni

Text and photos by Max Angeloni (Translation by Luca Petralia)

In the beginning it should have been a long, deep field-te.
But the announcement of the imminent release of the RX100 MII would have made this post “old” even before our readers could had read its first part.
We thought we could move this post to the section “Economia Fotografica”, a section dedicated to the “oldies but goodies”. But…hell! this camera, less than a year after its release, cannot be considered an oldie.      So what?!

In principio doveva essere una prova sul campo, lunga e approfondita.
Ma l’annuncio dell’imminente uscita della RX100 MII avrebbe reso il tutto già obsoleto ancor prima che i nostri lettori avessero terminato di leggere la prima parte dell’articolo.
Avevamo pensato di dirottare la recensione nel segmento “Economia Fotografica”. Segmento che utilizziamo per parlare di macchine fotografiche ormai fuori produzione ma che mantengono inalterato la possibilità di regalare infinite soddisfazioni fotografiche.
Ma diamine… una macchina fotografica del genere, a nemmeno da un anno dal suo lancio, non può definirsi uno strumento appartenente al passato.
E allora?
(Versione Italiana)

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Fujifilm X20 - Complete Review

Categoria: English Pubblicato: Martedì, 07 Maggio 2013 Scritto da Donato Chirulli

Testo e foto di Donato Chirulli

Again, as usual for Riflessifotografici, we took it easy...very easy. A bit too much perhaps, but our usual followers got used of our slowliness being aware that after all the waiting the final review will give a complete overview of the camera based on facts rather than on quick impressions

 

 

 

The Fujifilm X20, since the official announcement, created a great interest among the X10 owners as well as the new potential buyers, aware of the qualities of its predecessor.A spasmodic waiting, amplified by the innovations introduced by Fuji to improve the performances of a camera that should be considered a milestone in the compact cameras history. A compact camera, we would like to remember to all the readers. We remember this because we have often seen people have expectations that cannot be matched by a compact camera. There's no way a compact camera like the X20 (or the X10 for that matter) can compete with a DSLR, and this has never been the target of this camera. This is obvious if you think about the general performances and above all, the image quality that can be reached by devices costing 10 times the price, or equipped with Full Frame sensors that easily dwarfs the new X-Trans sensor of the X20. You have to fully understand the philosophy behind this camera to buy it and to get the best from it because, in the end, the X20 produces great pictures and this is what really matters.

 

 

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